Quote of the day

11 oktober 2009 at 2:07 1 kommentar

Jag hade ju egentligen ambitioner på att uteslutande skriva om kläder och inte om ”älska dig själv som du är”-självhjälp för tjockisar – jag är dålig på att motivera, jag tenderar snarare att avfärda människor som inte tycker som jag eller inte fattar/tar till sig mina resonemang  med ett ”ja, men begriper du inte bättre så är det ditt problem, stupid” – och jag vet att detta kanske inte är en överdrivet god egenskap, men som sagt, inga käcka och ”peppande” inlägg från mig, det finns andra som gör det bättre. Och hellre.

Därför blir kanske detta inlägg det sista i sin genre. Om så är fallet känns det dock helt okej, för det här citatet av Dita von Teese i ASOS höstkatalog (av alla ställen) summerar faktiskt allt som behöver sägas på ett par nästan löjligt enkla rader:

dita

Så sant, så sant. Och så smart, och så bra. Nu återfick jag en hel del av den kärlek till Dita som gick förlorad i och med förhållandet med sunkiga Manson (hon är nu tydligen tillsammans med en rik, bildskönt stilig, ung fransk greve – GOOD FOR YOU GIRL) och framträdandet med det pinsamma tyska bidraget i melodifestivalen (jag glömmer och förlåter).

dita-von-teese-wonderbra

Entry filed under: saker som inte är kläder. Tags: .

Samba sambero, my ass Den mjuka svarta

1 kommentar Add your own

  • 1. Vifsla  |  22 oktober 2009 kl. 11:49

    När min dator var trasig uppdaterades din blogg massor. Nu när min dator är hel är det stilla i din blogg.
    Tro om jag ska kasta ut datorn från tredje våningen?

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

