Grattis, H&M…

16 november 2009 at 0:29 10 kommentarer

…just när jag inte trodde att ni kunde göra ett fulare plagg på BIB så går ni och överträffar er själva.

DSC03755

Jag vet att bilden är dålig (min kamera har dött) men let me break it down for you like this:

  • Blaffigt mönster – check
  • Raffiga paljetter – check
  • ”Smickrande” kimonoskärning – check
  • Ojämn fåll (en personlig pet peeve) – check

Ibland blir man ju bara trött på livet.

Entry filed under: bränn ner big is beautiful, fult. Tags: .

Ta ni er ”lyx” man har råd med och shove it FASHION STATEMENT

10 kommentarer Add your own

  • 1. Anna  |  16 november 2009 kl. 1:34

    HAHAHAHA. Sånt jävla fail. Den här typen av kläder är orsaken till att jag aldrig ens går in på BIB-avdelningen längre. De skulle fan aldrig ens våga komma på tanken att försöka pracka på kunderna på den vanliga avdelningen den här typen av monstrositet, blir så förbannad!

    Svara
  • 2. m  |  18 november 2009 kl. 13:31

    Hahaha. JAG DÖÖÖR. Så fruktansvärt..

    Svara
  • 3. thenostalchic  |  22 november 2009 kl. 23:09

    Men herregud vad sorgligt, jag mår fysiskt illa.

    Varför och för vem undrar jag. Min mamma skulle inte vilja ha den och jag tror inte ens min mormor skulle vilja ha den som numera är blind på ena ögat och ser dåligt på det andra. Det här är tjockisrutan på BiB i ett nötskal.

    BiB säger själva ”Vår ambition med vårt BiB koncept är att erbjuda trendiga kläder med bra kvalitet i storlekarna 46-56. Huvudmålgruppen är den modeintresserade kvinnan 24-45 år. Vårt mål är att lägga energi på design, färger och mönster så att kläderna känns trendiga utan att vara komplicerade. Detta är en pågående process.”

    Svara
  • 4. m  |  23 november 2009 kl. 22:23

    Haha, pågående process.. De verkar då inte ha kommit någonvart med den!

    Svara
  • 5. Malin Bjärnlid  |  23 november 2009 kl. 22:27

    Jag stötte på begreppet tjockisrutan idag. Och ack vad det stämmer. Trots att jag uppenbarligen, pga min ålder, inte passar i målgruppen skulle jag inte sätta på mig den där ”saken” ens när jag målar fönster!!! Tredubbelt hu!

    Svara
  • 6. Pernilla  |  24 november 2009 kl. 13:22

    Hahahahahaha🙂 Och det är i Sverige i alla fall, ni ska bara veta hur det är att vara en tjockis i Holland. Här i Amsterdam (min hemstad sen 10 år tillbaka) är alla långa och smala och alla plagg i storlek 46 motsvarar storlek 44 i Svenska storlekar. Dessutom görs ”stora storlekar” för långa personer – inte breda. Så allting sitter därefter. On top of that så finns det typ 10 HM i Amsterdam med omnejd och bara en av dem har BIB. Vi har C&A här, de har stora kläder men alltid i blommigt tält-still och jeans med glitterdravel. Glöm bort att hitta ett par stövlar med skaftvidd över 38 cm, det måste jag beställa från Duoboots.

    Svara
  • 7. sarixa  |  01 december 2009 kl. 23:34

    ”… lägga energi på design, färger och mönster så att kläderna känns trendiga utan att vara komplicerade.” Nån som fattar vad det betyder? De menar nog att ”vi maskerar kläderna med en massa färger och mönster så att tjockisarna TROR att de är trendiga och så slipper vi anstränga oss!” Win-win situation liksom.
    Nej, BiB var okej för nåt år sen, nuförtiden känns alla försök att få till några sjyssta plagg totalt misslyckade och ur tiden. Sista gången jag köpte nåt på H&M var en sjal för ett halvår sedan, och med tanke på de pengar jag lägger på kläder har de verkligen missat en kund att mjölka!
    http://sarixa.wordpress.com/

    Svara
    • 8. Lina  |  02 december 2009 kl. 22:03

      Är det där med ”kläderna känns trendiga utan att vara komplicerade” ett autentiskt citat? I så fall blir jag lite mörkrädd, att använda ”okomplicerad” som en positiv benämning är något som jag närmast associerar med typ gubbar som annonserar efter köpefru på kontaktannonssidan i morgontidningen. Möjligen skulle det väl även funka om man vill förenkla t ex en text så att den blir förståelig för barn och utvecklingsstörda – men ingen normalt funtad människa har väl någonsin önskat sig OKOMPLICERADE KLÄDER? Stått framför garderoben, slängt en förstulen blick på ett plagg och tänkt ”åh, om den bara vore lite mindre komplicerad, så…”. Herrejävlagud så korkat.

      Svara
  • 9. Jorå! « Sarixa  |  14 december 2009 kl. 19:20

    […] det ingen hejd på hur fula kläder H&M kan producera när det gäller tjocka människor. Om den blå blusen hon hittade skall kategoriseras under ”Men-vad-i-helvete-är-det-för-nåt”-kategorin, […]

    Svara
  • 10. Ida  |  20 december 2009 kl. 23:06

    Hehe. BiB är verkligen ett helt annat djur än övriga H&M, hur TÄNKER de? De vill nog inte tjäna pengar på tjockisar, de tycker synd om oss och vill inte att vi ska handla.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

