Fint ska det vara…

04 januari 2010 at 1:30 9 kommentarer

…ehrm.

Jag glömde – jag har en ny och hyfsat välfungerande kamera (bildsunkighet skylls därmed hädanefter på min hall, vars rymlighet ni kan få en uppfattning om genom att beskåda fotot nedan, och dess bristfälliga belysning).  Celebrerar genom att lägga upp ett foto som visar den härligt glamourösa outfiten jag hade på mig för att – wait for it – äta pizza och gå på bio. LIVET HAR SINA GODA STUNDER som det en gång hette i McDonaldsreklamen!

Vi såg för övrigt Sherlock Holmes, som varmt kan rekommenderas till alla andra som också uppskattar klatschiga repliker, uppenbar homoerotisk subtext och Robert Downey Jr:s soulful eyes.

Klänning från Evans (faller den inom ramen för ett blommigt tält? I så fall kan den ju räknas till min stadigt växande samling av detta tjockisarnas mest orättvist bespottade plagg. Ge mig fler fler fler fler!), leggings från Ellos (ni ser rubriken på inlägget va? Jag skojade inte!) och skor från Urban Outfitters. Egentligen har jag ju vissa princper mot leggings som substitut för strumpbyxor under kjol/klänning men det är ju så hysteriskt kallt att jag kände att det var läge att frångå dem. Detsamma gäller min tanke om att jag skulle sluta klä mig som om det var 1993 eftersom – let’s face it – min flydda ungdom inte lär komma tillbaka till mig – jag valde som synes att skita i den också.

Entry filed under: blommiga tält, mina kläder. Tags: .

Carmakoma S/S 2010 Gabby Sidibe

9 kommentarer Add your own

  • 1. Anna  |  04 januari 2010 kl. 5:56

    SÅ söt! Och fett mycket YAY på att du planerar att blogga flitigare i år!🙂

    Svara
  • 2. thenostalchic  |  04 januari 2010 kl. 13:24

    Jag skulle inte kalla det för ett tält, klänningen ser ju ut att ha form. Fin som snus är du i med eller utan tält.

    Svara
  • 3. Malin Bjärnlid  |  04 januari 2010 kl. 17:52

    Blommigt är kalassnyggt oftast. Men ge mig något paisleymönstrat och jag stönar högt och famlar efter plånboken.

    Svara
  • 4. Malin Bjärnlid  |  04 januari 2010 kl. 18:01

    Klänningen ovan är ljuvlig.

    Svara
  • 5. hiroshima  |  05 januari 2010 kl. 15:54

    Ooh, vad snygg du var i klänningen! Funderat på den själv. Är den lagom lång?

    Svara
  • 6. Lina  |  05 januari 2010 kl. 23:49

    Tack så mycket! Jag gillar klänningen men den är lite kortare än jag egentligen skulle vilja – å andra sidan blir typ alla klänningar lite korta på mig p.g.a taxbenen.

    Svara
  • 7. Charlotte  |  07 januari 2010 kl. 23:46

    Ja blogga mera, älskar din blogg! Du har gett mig stl 52 massor av bra klädtips. Min plånbok är dock tunnare nu för tiden O.o

    Jag tycker klänningen är bedårande!

    Svara
  • 8. sarixa  |  08 januari 2010 kl. 16:41

    Ja, blogga mer för du är så rolig!
    Apropå blommigt tält dock, tält ska bara oformliga klädesplagg benämnas. Som någon skrev ovan, det är ju form på den och då blir det en klänning.
    Jag köpte också en rejält blommig sak i veckan, kika här:
    http://sarixa.wordpress.com/2010/01/08/mina-senaste-shoppingfynd-del-1/
    OBS! Det är alltså inte jag på bilderna, utan de är tagna från Yours hemsida…

    Svara
  • 9. snarky  |  20 januari 2010 kl. 17:52

    men hallååååå vad har du för snygga glajjer?!?

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

