Ännu mer om ASOS Curve

16 januari 2010 at 13:39 6 kommentarer

Nu har ASOS CUrve tydligen skickat ut kläder till ett par högprofilerade plussizebloggar som YFF, och det ser åtminstone mer lovande ut än tidigare (här tänkte jag skriva om hur fint det hade varit om man själv hade fått ta emot gratisgrejor bara sådär, men sedan kom jag på att gratisgåvor med svenska mått mätt väl förmodligen hade motsvarats av typ 20% rabatt på en raffig trikåtunika från KappAhl XLNT och insåg att det där med högprofilering kanske trots allt inte var någonting för mig). Och launchen av kollektionen är uppskjuten en vecka, till 22/1 (härligt, en vecka innan lön, gnäller den fattiga kulturarbetaren). Nåja. Ögonen ska i alla fall hållas öppna, jag vågar faktiskt ändå tro/hoppas att det här kommer att bli ganska bra.

Entry filed under: butiker. Tags: .

ASOS Curve Just sayin’

6 kommentarer Add your own

  • 1. Anna  |  16 januari 2010 kl. 14:04

    OH MY, den vita spetstunikan och den blåa kappan! Jag dör. Pepp!^^

    Svara
  • 2. hanna  |  19 januari 2010 kl. 2:37

    Mmmm girl, jag är totalt såld på din blogg. Du skriver så bra och din självironi är fantastiskt befriande. Bloggar om kläder och stil är något jag verkligen gillar, men jag är lite större själv (stl 44-46-48 beroende matieral och plagg liksom) så att läsa t ex Elin Klings blogg ger mig ingenting. Det får liksom plats två Elin i mina leggings! Så din blogg, och andra tjockisbloggar som jag precis börjat hitta, är så himla nice att läsa. Känner mig inspirerad och glad och ja, allt det är! Och din är så sjukt välskriven, känner att jag måste upprepa det; du skriver galet bra! Jag ”kom precis ut som tjockis” (http://hannamariefiddeli.blogg.se/2010/january/att-vara-tjock-och-snygg.html) och jag känner mig så jävla fri och bäst. Din blogg får mig att känna mig ännu bättre.

    Fan vad ostigt det här blev nu då. Sorry för det!

    Svara
  • 3. Lina  |  19 januari 2010 kl. 12:34

    Hanna! Jag blev så sjukt glad över din kommentar, tack så mycket!!!

    har inte hunnit läsa din blogg men jag såg Harryglasögonen och Piranhaplantan i headern, WHICH MEANS I LOVE YOU. Fortsätt vara fri och bäst och än en gång tack!

    Svara
    • 4. hanna  |  19 januari 2010 kl. 13:35

      hahaha åh, ja, jo jag är lite hardcore Harry Potter-nörd och spelar lite för mycket Super Nintendo för att det egentligen ska vara acceptabelt…

      Jag är glad att jag gjorde dig glad😀

      Svara
  • 5. Lina  |  19 januari 2010 kl. 20:22

    Jag har en väldigt, väldigt hög toleransnivå för vad som är acceptabelt när det gäller HP och Super Mario kan jag säga…:)

    Och jag tror att det gör en väldigt gott att ”komma ut” som tjock, även om det inte är så drastiskt så i alla fall att komma över den där tröskeln där man slutar se på det som så jävla LADDAT. Det tog mig ett antal år (när jag var under 20 ville jag inte ens höra ordet nämnas, varken om mig själv eller andra), så när man till slut landar i en acceptans och ser både tjockhet och sig själv för vad det är – något som 1. inte är så jävla dramatiskt och 2. något som inte heller är det viktigaste i livet, faktiskt, så är det en stor lättnad.

    PS. Jag är fortfarande glad, och det är ändå TIMMAR sedan jag läste din kommentar nu.😀

    Svara
    • 6. hanna  |  19 januari 2010 kl. 22:49

      Men så är det absolut. Jag har varit precis likadan, hela tiden rädd för att någon ska märka att jag OMG är tjock (wtf liksom… trodde jag att folk var blinda så länge jag inte beskriv mig själv osm tjock liksom? och struglat med massa termer att kalla mig själv; osmal, kurvig, mullig, rund whatever, men det där gör ju bara saken som laddad. Så att komma över tröskeln och sluta ANGSTA över ett jävla beskrivande ord var svårt, men VÄRT.

      Ps. Ååååh jag känner mig som en välgörare eller nått nu! Superhjälte vars superkraft är snälla bloggkommentarer.
      Ps2. Jag blev glad nu!

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

