En recension, samt jeans och t-shirtproblemet

24 januari 2010 at 11:37 6 kommentarer

Så, ASOS Curve hade sin launch day i fredags och jag måste säga att jag är positivt inställd. Här klagas det som aldrig förr (jag inser det paradoxala i att jag av alla människor ironiserar över att det gnälls för mycket, men ändå) och jag kan väl i och för sig se poängen med en del av synpunkterna, som att man önskat sig fler utmärkande plagg, mönstrade klänningar och mindre basics, men jag känner ändå att det är en hyfsad start. Dessutom; det är en KOLLEKTION, att plaggen går i en gemensam färgskala känner jag inte är så mycket att gnälla över (jag utgår nu fördomsfullt ifrån att de som bitchar över bristen på färg på kläder är den typ av människor som brukar använda uttryck som ”härliga knallfärger”, och dem ska man ju inte lyssna på. Det var ju nudefärger vi skulle ha på oss i vår, visst?).

I alla fall, de här plaggen har inhandlats och är nu på väg till mig för att få ett nytt och förhoppningsvis kärleksfullt hem i min garderob:

Klänning som med sin form avviker åtminstone en del från alla andra svarta klänningar jag äger. Det finns en risk att jag kommer att se ut lite som en säl i den men jag hoppas på det bästa.

Grå t-shirt med tyg i olika strukturer. Confession timer: Jag har en hemlig dröm om att kunna göra något så banalt som att ”slänga på mig jeans, t-shirt och converse” och se lite härligt avslappnad ut, istället för att ge ett intryck av att typ snusa, vara intresserad av motorsport och arbeta inom skogsindustrin. Allvarligt talat, jag ser för jävla skabbig ut när jag slänger på mig jeans, t-shirt och converse. Inte det minsta avslappnad och casual. Jag vet inte vad det är för fel på mig. Men, för att återgå till saken, jag hoppas att det kanske är den här t-shirten som ska ta mig lite, lite närmare mitt avslappnade mål. Än en gång, fingers crossed o.s.v.

Framöver (läs: nästa vecka när lönen kommit) kan jag även tänka mig att slå till på den här skitsnygga klänningen:

…och jag skulle inte heller ha något emot de här:

Som sagt, slänga på ett par jeans och en t-shirt. EN DAG SKA JAG NÅ MITT MÅL.

Jag har även bestämt att jag gillar jackan (jag var inte säker på att den verkligen var min grej till en början). Men jo, den hade nog kunnat få en plats i vad jag föreställer mig ska bli min sailorvår.

Sammanfattningsvis: Jag gillar det, och förhoppningsvis blir det ännu bättre framöver (de ska få in en maxi dress!). Och dessutom är frakten billig, priserna låga och man kan få leveransen till jobbet så att man slipper gå till sitt lokala postombud och hämta paketet. Good stuff.

Entry filed under: butiker, den korpulenta önskelistan, fint. Tags: .

Just sayin’ Evans S/S 2010

6 kommentarer Add your own

  • 1. Gabriella  |  24 januari 2010 kl. 13:43

    Det var skönt att läsa om fler som drömmer om jeans och t-shirt. Skiter i alla tajta snygga klänningar som ska sitta som ett smäck. Men den dagen jag får ta på mig ett par helt vanliga jeans och en vanlig snygg t-shirt, då är jag i himlen!

    Svara
  • 2. hanna  |  24 januari 2010 kl. 13:52

    Åh ja, att kunna rock it i en loose tee, skinny jeans och converse är min dröm. Men som bekant är det svårt att hitta löst sittande snygga tees när man är större. Jag vill också!!!!!

    Mac-jackan är seriöst the prettiest thing I’ve ever seen, jag vill ha den på mig med en basker och låtsas att jag är en fransk skolflicka! Jag ska nog råna en bank så att jag kan beställa grejer!

    Svara
  • 3. medii  |  26 januari 2010 kl. 0:18

    snygga grejer. håller med skogshuggar grejen. känner mig aldrig avslappnad i ett par jeans och t-shirt.

    Svara
  • 4. Minona  |  26 januari 2010 kl. 22:38

    Jag ser ut som en gruvponny i Converse. Men jag har börjat ha långa linnen, kofta och jeans (stuprörsjeans!), tillsammans med mer högklackade skor. Och smink. Nån måtta får det vara på mina utsvävningar på casual chic-området.

    Svara
  • 5. Lina  |  27 januari 2010 kl. 11:15

    Hahaha, en GRUVPONNY? Fantastisk liknelse, jag blir onekligen lite nyfiken på varför.

    Och jag vill också ha högklackat! Funkar inte på jobbet dock (jag vill dock påpeka att jag åtminstone inte har ett par birkenstock som står och väntar på jobbet och som jag byter om till inomhus. Babysteps, babysteps…)

    Skönt dock att veta att det inte bara är jag som drabbats av jeans och t-shirtproblemet. Men jag ska besegra det! En dag! En dag när jag hittar en t-shirt som sitter bra och ett par jeans som inte får påsar på knäna och halkar ner i midjan…

    Svara
  • 6. Minona  |  29 januari 2010 kl. 2:44

    Lina: Av nån outgrundlig anledning kortar Converse mina ben och breddar rumpan = gruvponny.
    Gnägg…

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

