Evans S/S 2010

31 januari 2010 at 23:47 1 kommentar

Via Musings of a Fatshionista (en dag ska jag lägga upp en blogroll igen och den här gången ska den faktiskt vara uppdaterad. En dag, en dag…) hittade jag den här länken till Evans pressbilder på vårens/sommarens kollektion.

Som vanligt är jag lite kluven.

Jag gillar att det faktiskt ser ut som en kollektion – även om det skiljer sig en hel del mellan många av plaggen i stil, färg och form ser man ändå att det är genomarbetat, designat och har en gemensam, bakomliggande tanke (eller, åtminstone, att de satsat på vissa specifika teman). Jag gillar däremot inte alla jävla fransar, nitar, glitter och skit som alldeles för många av kläderna är beströdda med, jag gillar inte att sailorkläderna som jag sett så mycket fram emot inte bara kan få vara plain och randiga utan är beströdda med blommor ovanpå ränderna (med undantag för en mycket stilig bredrandig topp som kommer att få ett nytt hem i min garderob inom en snar framtid) och jag gillar inte att det fortfarande syns spår efter den förfärliga rocktrenden här och där, hade vi inte bestämt att det räcker med sönderskurna byxor nu?

Däremot älskar jag – quelle surprise – de blommiga klänningarna (det finns en röd och en marinblå, båda så fina), raffia clutchen och de mättade färgerna (inte en ”härlig knallfärg” så långt ögat når och mer beige/grått än bebispasteller, tack så mycket!). Jag kanske till och med slår till på orkesterjackan. Faktum är att jag nog även är lite sugen på en ljusgrå jacka med paljetter, men vi får se om jag tar mitt förnuft till fånga innan den kommer upp på hemsidan.

I alla fall, kläderna och accessoarerna – alla 133 stycken – kan som sagt beskådas här.

Entry filed under: 1. Tags: .

En recension, samt jeans och t-shirtproblemet !!!

1 kommentar Add your own

  • 1. Lina Newnham  |  08 februari 2010 kl. 16:04

    Hej1 Jag jobbar som journalist och skriver för tidningen amelia. Söker dig för en intervju. Men behöver svar SNABBT!!!!
    Ring eller mejla mig gärna.
    Tel 073-9765701.
    lindanewnham@hotmail.com

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

