BiB tillverkar ett plagg som inte är skitfult! Massorna reagerar med chock och misstro.

18 februari 2010 at 1:35 5 kommentarer

Det här är en stor dag för mig. Jag har haft på mig ett plagg från H&M:s tjockisavdelning och jag har inte hatat det! Senast detta hände (och jag skojar inte, dessvärre) var 1996! Och så, lika plötsligt som oväntat, när jag sneddade genom Malmös sunkigaste H&M för att det är en genväg till ICA-butiken där jag hämtar min post,  hittade jag ett par blåspräckliga tights (ja, de är väl batikade antar jag, men det ordet ger mig så jobbiga associationer till en del kreationer jag bar under de mer grungeinfluerade perioderna av min tonårstid att jag tänker förtränga detta faktum och satsa på total förnekelse) som är riktigt snygga! För 150 spänn! På tjockisavdelningen! Och de är dessutom inte i slappa i midjan (som Evans tights) eller slappa kring anklarna (som Lindex tights) eller slappa i röven (DON’T EVEN GET ME STARTED) eller ens för korta i benen (som Ellos tights) utan sitter bra och är riktigt fina och KOMMER FRÅN BIG IS FUCKING BEAUTIFUL, även känt som platsen dit estetiken kommer för att dö. Förlåt,  men jag kommer inte över det.

Här är en kass bild där blåspräckligheten inte riktigt framgår i den utsträckning som jag hade hoppats, men nu har jag tagit av dem så det blir inte fler bilder och tja, ni får helt enkelt take my word for it.

Nu är frågan vad som kommer härnäst? Efter det här känner jag att jag inte längre helt kan lita på det jag tidigare alltid hållit för sant och självklart. Kan det vara apokalypsen kanske?

Entry filed under: bränn ner big is beautiful, fint, mina kläder. Tags: .

!!! Smooth moves

5 kommentarer Add your own

  • 1. hanna  |  18 februari 2010 kl. 10:22

    ohlalala dom blev jag sugen på. jag har inget problem med batik; jag var för liten på 90-talet för att bli ärrad av grungemodet. heheeh

    Svara
  • 2. Lina  |  18 februari 2010 kl. 12:09

    Egentligen borde jag kanske säga att du inte missade något, men jag har fortfarande lite av en soft spot för grungekläderna jag hade i början av 90-talet så det tänker jag inte göra. Inte så mycket av en soft spot att jag känner mig beredd att ta på mig batikplagg med speglar och bjällror på (exempel ur verkligheten…) idag, dock.

    Svara
  • 3. Jenny  |  18 februari 2010 kl. 17:07

    Dit estetiken kommer för att dö.. Ahahahaha!😀 Oh lords på batiktightsen, de var snygga! Och billiga!!😀

    Svara
  • 4. thenostalchic  |  19 februari 2010 kl. 18:53

    Jag tappar hakan, ramlar av stolen och sätter i halsen samtidigt. Snyggt var det fanmej, nu blir jag vilsen och förvirrad. Men sugen på att införskaffa mig ett par genast.

    Svara
  • 5. amanda  |  21 februari 2010 kl. 1:00

    yumyum, riktigt snyggt! tror jag har tallat på dem ett antal gånger på h&m men aldrig orkat prova. inte för att jag någonsin provar tights, men ändå.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

