Kill all moomins

04 mars 2010 at 0:10 3 kommentarer

Så, den gråa klänningen har kommit. Den var, precis som väntat, helt jävla perfekt (jag älskar den redan, och då har jag ändå bara burit den inom hemmets trygga väggar, kombinerat med den smakfulla outfiten mjukisbyxor och för slapp bh). Yay! Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här mer än att fan vad skönt det är när förhoppningsar infrias, speciellt när jag för en enda gångs skull närmar mig något med en total avsaknad av hälsosam skepsis.

När jag ändå höll på att ASOS-beställa valde jag, av någon anledning som jag inte riktigt kan minnas, att slänga med en en oversized beanie, ähum, ”in the style of Nicole Ritchie” (är det förresten någon mer än jag som minns när ASOS bara sålde replikor av kändiskläder? Min första kontakt med dem var faktiskt genom en länk till deras försäljning av de stiliga silvershortsen som kan skådas i den här klassiska videon. Lite sugen på att slå till var man ju allt!).

I alla fall, när mössan dök upp idag visade det sig att den inte alls, som jag lite naivt hade trott, var en stickad basker, utan istället världens största mössa. Tänk er att man slaktar ett mumintroll och sedan syr en mössa av pälsen, i naturlig storlek? Där har ni min nya mössa. I shit you not.

Seriöst – det ser ut som om jag stuckit upp huvudet i röven på muminpappan (och om någon känner sig inspirerad av detta blogginlägg och är sugen på en reblog så går det bra att göra ett direktcitat på det).  Jag kan faktiskt inte bestämma mig för detta faktum gör att 1. det är den bästa mössa jag någonsin har ägt eller 2. den aldrig borde få komma ut i dagsljus. Borde kanske ta mig en funderare, men det lutar ju åt det förstnämnda.

Entry filed under: fint, fult. Tags: .

Ruby Belle @ evans Ett kort ögonblick av självinsikt

3 kommentarer Add your own

  • 1. Charlotte  |  04 mars 2010 kl. 1:34

    Äh oversize är såååå inne! Mössan är nästan för liten.

    Svara
  • 2. hanna  |  04 mars 2010 kl. 11:47

    Hahahahhahahha gud, muminmössa! Jag har en likadan typ och jag ser ut som en kock i den. Vita mössor är svåra att få att funka. Men jag tycker nog att du kan våga smyga dig ut i din, och betrakta allmänhetens reaktioner på den!

    Svara
  • 3. Paula  |  07 mars 2010 kl. 21:43

    Hehehe. Den är fullkomligt ljuvlig, ju! I do see your point, though. Så himla välformulerat!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

