Fler tjockisar sluter upp!

11 mars 2010 at 18:10 9 kommentarer

Fina nyheter: framöver kommer min kompis Anna att posta inlägg med mer eller mindre ojämna intervaller här på korpulent. Anna är inte bara min kompis utan även en av de mest stylish tjockisarna jag känner, plus att hon gillar en massa saker som jag starkt ogillar (pastellrosa, rosetter etc.) – så bredden och mångfalden blir bättre (kanske det inte blir tältformationer och grungeretro här i fortsättningen? Den som lever får se!), hon får en plats att posta alla fynd från sina webbshopsspaningar på, inläggen på bloggen blir förhoppningsvis aningen mer frekventa och ja, we are all the winners, som Nick Borgen sa en gång.

Välkommen bb, hoppas du ska trivas and all that jazz.

Entry filed under: 1. Tags: .

Gabby! Jag ser en klänning, planerar kläder för en hel årstid

9 kommentarer Add your own

  • 1. hanna  |  11 mars 2010 kl. 19:51

    NICE!

    Svara
  • 2. hanna  |  11 mars 2010 kl. 19:52

    jag som älskar pastellrosa och rosetter blir lite fnissigt glad också.

    Svara
  • 3. Ida  |  11 mars 2010 kl. 21:42

    Om ni skulle ha nytta av en kulturtant i vardande får ni hojta till. Där kan jag dela med mig av stiltips. Alltså mer i den finska skolan med svart/vitt, stora örhängen och rött läppstift.🙂

    Svara
  • 4. Anna  |  11 mars 2010 kl. 22:01

    ÅH, det låter lovande!🙂

    Svara
  • 5. medii  |  12 mars 2010 kl. 12:03

    ohh, va roligt! Sak bli kul och se hennes stil också. jag brukar inte ha på så mycket rosa och rosetter. men man vet aldrig =)

    Svara
  • 6. Lina  |  12 mars 2010 kl. 16:49

    Hanna: Jag har väl inget emot pastellrosa och rosetter per se (eller jo, lite)…men mitt problem är främst att jag ser ut som en efterbliven jättebebis om jag tar på mig det. Funkar inte, I just don’t do cute.

    Ida: Jag känner att jag kanske på egen hand uppfyller kulturtantskvoten med råge (jag har tidigare fått hem Gudrun Sjödénkatalogen med jämna mellanrum, tex. Vill noga påpeka att jag aldrig beställde något, dock). Tanken är spännande dock, jag borde kanske göra korpulent till en större gemensamt projekt där en massa stylish tjockisbrudar kunde komma till tals…men det är kanske bäst att jag vet att jag lyckats lägga till åtminstone en medförfattare först.

    Svara
  • 7. Ida  |  12 mars 2010 kl. 23:38

    Cool. Jag avvaktar och ställer mig i nåt slags kö. Ett skånskt fatshionistaforum vore nice…

    Svara
  • 8. elin  |  13 mars 2010 kl. 12:53

    Ser fram emot detta.

    Svara
  • 9. fruhatt  |  17 juni 2010 kl. 10:31

    När jag var som tjockast så hade jag en knallrosa kappa och knallrosa skor, min numera oväninna tittade förakfullt på mig ( hon var skrikmager) -Oj, då..så eh, rosa- Ja, och du är beige svarade jag och log ljuvt . Mer råsa, voilanger, rosetter mm för tjockisar !

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

