Fabulously Curvy och Tjallamalla

17 juli 2010 at 12:18 6 kommentarer

Tjallamalla i Malmö kan man just nu hitta ett par plagg från märket Fabulously Curvy. Bakom märket ligger en designstudent som heter Camilla Kästner, och kläderna är gjorda speciellt med större storlekar i åtanke (med andra ord, tillräckligt utrymme för häck och överarmar) och verkligen superfina och välgjorda. Jag var inne där häromdagen och klämde lite på bland annat en sådan här klänning, och den var verkligen jättesnygg, om än för liten för mig i storlek 46/48:

Bilden kommer från http://cathla.blogspot.com

Det finns fler bilder på andra plagg i bloggen, bland annat en (yay!) sailorklänning. Så, för de som har chansen, titta in på Tjallamalla på Davidshall och beundra (eller ännu hellre, köp!). Klänningarna är ju självklart något dyrare än ännu en trikåtunika från en tjockishörna, men de är också handgjorda, genomarbetade, originella och, framförallt, gjorda av någon som vill utveckla tjockismode genom kreativitet, respekt och stil istället för at bara fokusera på billiga lösningar och att ”dölja problemområden”. MER SÅNT. Och dessutom, en stor eloge till Tjallamalla som tar in de här plussizeplaggen (och INTE placerar dem i en egen hörna). Om inte annat så tycker jag att man ska låta den trevliga personalen där få reda på att man uppskattar att de tar in plagg i plusstorlekar, så kanske det kommer in mer framöver.

Entry filed under: fint, klänningar. Tags: .

Well, well… Stay golden

6 kommentarer Add your own

  • 1. thefatandfurious  |  19 juli 2010 kl. 12:17

    nu blev jag helt glad, mer sånt här!

    Svara
  • 2. Camilla Kästner  |  20 juli 2010 kl. 10:34

    Bugar och bockar för de underbara orden, värmer ett litet designer hjärta.

    Var sailor klänningen redan slut på Tjallamalla?

    Större storlekar kommer så håll utkik så ser jag till att det finns något för dig med🙂

    Svara
  • 3. Lina  |  21 juli 2010 kl. 0:00

    Åh, jag såg inte sailorklänningen (vet inte om den var slutsåld, men jag tyckte att jag letade ganska noggrannt…)! Hade gärna klämt lite på den, även om det inte fanns en chans att jag kommit i den. Ska bli spännande att se mer iaf!

    Svara
  • 4. Camilla Kästner  |  21 juli 2010 kl. 16:19

    Fast det där med storlekar är super svårt. Jag försöker göra en bedömning på hur stora klänningarna är som jag gör men allt beror på volka tabeller man skall gå efter, mina 48or kan iblead enligt tex Ellos vara mer än 52a….så prova hällre och skäll på mig för att jag satt fel storlek på klänningen.

    Svara
  • 5. Camilla Kästner  |  22 juli 2010 kl. 22:18

    Hej igen

    Var på Tjallamalla idag, den blå sailorklänningen finns kvar, står stl 48 men enligt mina nya storlekstabeller är det mer en 50-52a….:)

    Svara
  • 6. Ida  |  23 juli 2010 kl. 21:45

    Å, dax för en tur till Davidshall hör jag… roligt!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

