Evans A/W 10

30 juli 2010 at 12:21 Lämna en kommentar

Evans har nu lagt upp bilder från sin höstkollektion på sin blogg Fashion Fix. De fokuserar på fyra olika trender som faktiskt känns ganska kul och aktuella – överhuvudtaget känns det som att det finns genomarbetade tankar och en vilja att vara uppdaterade och aktuella bakom det hela, vilket ju alltid är uppskattat. Tittar man på kläderna de lagt bilder på i bloggposten slås man också av att det faktiskt, med ett par undantag, är modeller som är nya för säsongen och som inte har funnits på Evans tidigare  (när har det någonsin hänt med en svensk plussizelinje? Åh, just det ja, ALDRIG NÅGONSIN)!

Mina favoriter av de fyra trenderna är Eden och Biba. Jag gillar överlag höstkläder och -färger mer än det som förknippas med sommar/vår rent generellt, och tycker framförallt att färgskalorna här är snygga (jag väntar med spänning på de sura inläggen om ”murky boring colours” på den totala bitchfest som är Evans facebook fan page). Båda två har dock lite för mycket guld och tingeltangel för min smak – en grungeskjorta behöver inte bling på axlarna, låt det bara få vara en grungeskjorta! Det smärtar mig även lite att se den blåa volangklänningen och den randiga oversizetröjan när jag vet hur mycket jag hade velat ha dem om bara guldet bara inte hade varit guld. Men, jag ska inte klaga för mycket, för det finns en hel del fint också – jag gillar den här klänningen och hoppas att jag kommer att kunna bära den på ett sätt som är mer indierock och mindre Lilla huset på prärien (jag tänker åtminstone försöka):

Picture from Evans Fashion Fix

…och sedan är det ju leopardkappan, som jag fortfarande tycker är helt fab:

Picture from Evans Fashion Fix

Jackorna är överlag väldigt snygga (min inspanade och tilltänkta gråa fuskpäls syns dock inte till, tyvärr), och stora applåder för att Evans tagit fram flygarjackor precis som alla andra trendkänsliga klädkedjor inför hösten. På BiB kan vi kanske se fram emot en hösten 2017?

De två andra kollektionerna, Rococo och Twilight, är inte min grej i samma utsträckning, men kommer säkert att finna en hel del fans. Jag kan tänka mig att de steampunkiga inslagen i Twilightkollektionen kommer att tilltala många (och då inte nödvändigtvis bara de som vill ”unleash your inner vampire”, utan kanske bara exempelvis gillar välskräddade kappor), till exempel, och den cremefärgade tunikan i Rococokollektionen känns som ett bra exempel på hur glitter och blingapplikationer görs på rätt sätt.

För att summera: jag tycker att det här känns lovande, och lär säkert gå och vänta på Evans segdragna leveranser under hösten också. Och skulle man tröttna på de här dova kulörerna och rustika inslagen så finns ju alltid den kommande Beth Ditto-kollektionen att se fram emot…

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Stay golden Formspring

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

