Min karriär som trendorakel bara fortsätter

22 augusti 2010 at 21:09 2 kommentarer

Någon som kommer ihåg den här smakfulla tröjan som jag hittade på Myrorna i februari?

Well, well. Ta nu en titt på det här fyndet från H&M från nu i förmiddags:

FINGRET PÅ PULSEN. FÖRE SIN TID. BOW BEFORE MY GREATNESS.

Ingen av dessa stiliga tröjor fanns tyvärr tillgänglig i tjockisstorlekar, men jag kan glädja den som eventuellt känner sig lite sugen med att H&M-tröjan var oversize och därmed med lite god vilja bör kunna rymma även en hyfsat trind kropp. Och dessutom; på bilden syns även mina nya LEOPARDSKOR. De är fab.

Under H&M-besöket passade vi självklart också på att sänka stämningen ett par snäpp genom att besöka tjockishörnan. Jag har ju ännu inte slutat hoppas på att en upprycknig ska ske av det sjunkande skepp som är BiB, men, än en gång, någon utveckling i den riktningen är svår att urskilja på H&M i Malmö. Låt mig få presentera hur tjockishörnan ser ut i H&M:s största butik i landets tredje största stad (och ja, denna bild visar hela utbudet):

Någon som känner hur det rycker lite i köpnerven när ni ser den där storblommiga toppen med en lång och en kort ärm (?) och stretch i urringningen? Inte? Hoppas verkligen att detta så att säga är lugnet före stormen och att de bara försöker sänka våra förväntningar och förhoppningar innan de smäller till med en snygg och uppdaterad kollektion utan en dragsko så långt ögat når. Än finns det hopp. Antar jag.

I alla fall, jag köpte mina leopardskor och drog därifrån med en lätt fadd eftersmak i munnen.  Hästtröjan till trots.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Världens sämsta byxor Beth Ditto for Evans 2010

2 kommentarer Add your own

  • 1. Lisa  |  23 augusti 2010 kl. 9:08

    Seriöst, kan man inte göra något åt detta? Minns att Trinny och Susanna (ha!) körde ett program där man åtminstone försökte få de stora kedjorna att tänka annorlunda när det gäller större storlekar. Det är kanske naivt att tro att de skulle ändra en hel kollektion, men de kunde väl ha en linje på B&B som var lite mer trendig eller ung, inte bara postorderaktiga tjockiskläder till tanter? Det vore nåt att ta tag i…

    Svara
  • 2. thenostalchic  |  27 augusti 2010 kl. 21:00

    Precis så där ser tjockisrutan ut i Göteborg ockå, om jag går förbi den så känner jag hur det knottras i skinnet och en fnysning letar sig omedvetet fram för jag blir så irriterad, även om jag vet att det kommer vara fult så stör det mig ändå.

    Å förresten tack för ett gott skratt även idag.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

