Beth Ditto for Evans 2010

14 september 2010 at 23:54 4 kommentarer

Timmen är slagen, mina vänner. Om bara tre dagar (!), alltså nu på fredag,  släpps den nya Beth Ditto-designade kollektionen på Evans, och än en gång kommer molnen att lätta lite vid horisonen på den jämngråa miserabla himmel som är utbudet av kläder i tjockisstorlekar (jag vet inte varför jag försöker att vara så här fjantigt poetisk, jag ska genast sluta). Den här gången slår man verkligen på den stora trumman och kommer att sälja kläderna inte bara i Evansbutiker utan även i en tillfällig popup-shop på Selfridges (det bästa storvaruhuset i London tillsammans med Liberty enligt min åsikt). Här skulle jag kunna dra igång en tirad om hur gärna jag hade velat vara i London och shoppa och kunna köpa kläder som passar mig inne på Selfridges, men jag ska låta bli. Men fan vad jag gillar tanken på en massa stylish tjockisar som går loss på punktjockislesbianen Beths kreationer  inne bland den exklusiva finshoppingen!

På Evans egen blogg Fashion Fix har det lagts upp promobilder på ett par av kläderna; en blommig klänning med vad som ser ut att vara en tulpanformad kjol (gillar), en rödsvart klänning i sextiotalsstil (gillar nog den också, kom jag fram till efter ett visst mått av grubblerier) och en jacka med fladdermusärmar (inte min grej). Blog to be alive har även en scan från tidningen Look där man kan se en blå sammetsklänning (HELT FANTASTISK MÅSTE HA), en prickig klänning (lite småsugen), en draperad långklänning (så fin, men jag har tyvärr sedan länge uppfyllt garderobens kvot av ”men när ska jag ha den på mig egentligen? Eh, julfesten kanske?”), en kofta med hjärtan (inget för mig, ‘I don’t do cute’ som en vis kvinna sa en gång, men jag tror att jag vet rätt många tjockisar som kommer att gå apeshit över den), den blommiga klänningen igen och en tunika med hjärtan (nej tack). Man kan också läsa lite mer om kollektionen på Vogues hemsida, bland annat det här:

”Ditto’s designs will be available from size 14 – 32, reflecting several decades of style with certain designs inspired by her world travels over the past year.

”There are some special, versatile pieces that I believe in, which include staples to build your strong look from, standout items to wow and even some updated favourites from the last line,” says Ditto. ”I know you will look as beautiful in these clothes as you do out of them.”

Åh Beth, det hade inte spelat någon roll om inte ett enda av plaggen hade varit något jag ens hade kunnat tänka mig att överväga att sätta på mig, du är fortfarande helt fantastisk. Och jag sitter redo med VISAkortet på fredag.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Min karriär som trendorakel bara fortsätter JSYK

4 kommentarer Add your own

  • 1. Camilla Kästner  |  15 september 2010 kl. 7:21

    Wow….jag kommer nog älska hjärttröjan…ska kolla in den🙂

    I do cute!!!!

    Tack för tipset

    Svara
    • 2. Lina  |  15 september 2010 kl. 9:19

      Trots att jag ser ut som en ful jättebebis om jag försöker mig på kläder som är söta och flickiga (jag vet inte vad det är för fel på mig, jag var inte ens söt när jag var barn) så gillar jag hjärttrycket (på avstånd…). Det känns som en typ av stil/design som så ofta blir fel, men som här faktiskt blivit både snyggt och användbart.

      Svara
  • 3. Lulu  |  15 september 2010 kl. 14:54

    Typiskt att man själv kommer sitta där framför datorn mest sur- för jag har inga pengar att spendera =( Hoppas att det sker ett mirakel eller något, för kläderna brukar bli uppköpta ganska omgående.

    Svara
  • 4. shara  |  16 september 2010 kl. 21:30

    Halloj!
    Jag har hittat din blogg ganska nyligen och tycker den är fantastiskt rolig!

    Jag fick precis hjärtsnurp för jag åker till London nu på lördag, hade ingen aning om att den nya Bettykollektionen var på väg redan, kunde verkligen inte tajmat det bättre om jag visste om det! Jag får hoppas att inte sakerna säljer ut direkt, så jag har lite att välja på i butiken.

    Jag tillhör nog tjockisarna som do cute (däremot så do:ar jag inte djurtryck), så hjärtkoftan känns intressant, men mest av allt dregglar jag över den där röd/svarta klänningen som är som gjord för mig (har jag redan bestämt😉 ).

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

