It’s gonna be all about riot grrrl

21 september 2010 at 0:29 5 kommentarer

OK, det här har ju inte direkt varit dagen då vilka kläder man har på sig känns som den absoluta topprioriteten. Men nu handlar den här bloggen om tjockiskläder, så därför; en supercharmig video där Beth pratar om Evanskollektionen, varsågoda:

Och ett litet insider tip för alla som har vägarna förbi Evans flagship store vid Marble Arch: tjejen som har den röd/svarta klänningen vid 1.17 är nog den trevligaste expediten jag träffat, handla av henne! Jag hoppas hon får provision för hon var verkligen such a sweetheart.

Förresten (och det här har verkligen inte med något annat i inlägget att göra, men ändå), jag tänkte hänga i Göteborg i helgen (och med ”hänga” menar jag såklart egentligen ”arbeta” alternativt ”frottera mig med kultureliten”, ähum), är det någon som har tips på bra secondhandaffärer där? Jag har letat ganska ordentligt vid tidigare tillfällen men mest stött på den typ av butiker som inreder med pastellfärger, tar ut överpris, dekorerar med tårtunderlägg och kallar secondhandprylar för ”sköna ting”, och, tja, den typen av affärsrörelse är säkert lockande för en del men kittlar mest kräkreflexen hos mig (som sagt, I don’t do cute). Jag har dock hela tiden av att det finns schysst second hand alldeles i närheten av mig när jag är roaming the streets of Gbg, men att jag missar den (jag hittar till Beyond Retro och gillar Emmauset som ligger vid The English Shop men där tar det väl typ slut på mina kunskaper). Någon som kan hjälpa?

PS. Jag köpte den blommiga klänningen, sammetsklänningen, den svarta klänningen och de högmidjade jeansen. Utlåtande kommer när de anlänt, vilket väl blir om cirka 2 månader om Evans håller sig med samma leveranstider som de gjort på sistone.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

JSYK Beth Dittoklänning, nu även med sämre belysning

5 kommentarer Add your own

  • 1. thenostalchic  |  23 september 2010 kl. 11:29

    Det finns en stor myrornas vid järntorget som jag har hittat mycket kläder på. Sauronkykans secondhand är billig och där kan man verkligen fynda. För att ta sig dit åker spårvagn 2 och hoppar av vid seminariegatan eller brunnsgatan så ligger det jämte hemköp.

    Ha det gött i Götlabörg!

    Svara
  • 2. Charlie  |  25 september 2010 kl. 21:04

    Pop Boutique på Magasinsgatan! Grymt ställe. Mestadels second hand men även en del nyproducerat med retrokänsla. Har införskaffat flera favoritplagg där.

    Svara
  • 3. bettie  |  28 september 2010 kl. 21:59

    har evans så långa leveranstider? beställde den blå sammetsklänningen och fäller en tår varje gång posten kommer utan en avi… kanske får ställa in mig på en lång väntan.

    love your blog by the way😉.

    Svara
  • 4. Lina  |  28 september 2010 kl. 22:16

    Nej, det var faktiskt inte så illa (den här gången….). Jag beställde första dagen de kom upp online och fick leveransen igår.

    Svara
    • 5. bettie  |  28 september 2010 kl. 22:22

      åhå! då kanske min dimper ner snart också, beställde också första dagen.

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

