Beth Dittoklänning, nu även med sämre belysning

29 september 2010 at 18:44 3 kommentarer

En Beth Ditto-klänning, rejält nerdressad med kofta och brogues och kombinerad med avsaknad av ögonbryn (jag vet inte vad som hände) och den djupa koncentrationsminen:

Den här klänningen och blåa sammetsklänningen är precis samma modell, och jag gillar den väldigt mycket trots att den är betydligt snyggare när kjolen är snävare och mer pennformad (bilden är tagen efter 40 minuters tågresa och tre timmars jobbmöte, så den har blivit rätt uttänjd runt knäna. Den repade sig dock efter tvätt). Modellen är snygg med stora draperade fickor framtill och smarta skärningar som sitter bra på åtminstone min tjocka kropp (som karaktäriseras av breda axlar, stor byst, kort överkropp och figur som en säl i övrigt)  utan att vara fula, förutsägbara och/eller skittråkiga. I tjockisklädersammanhang får ju detta anses vara lite av ett unikum, så fab fab.

Jag vet förresten inte om jag i något sammanhang har nämnt att jag tycker att det här med vintageinspirerade klänningar och koftor börjar bli aningen uttjatat i tjockissammanhang och att det kanske är dags för lite mer nyskapande grepp? Eller kanske finns det här gnället bara  i mitt eget huvud? Hur som helst, jag har i alla fall, som ni kanske förstår, skjutit det här med förnyelse och originalitet lite på framtiden. Vintageinspirade klänningar, you will always be my first love, oavsett om världens samtliga andra tjockisar som någonsin postat en outfitbild på Flickr känner detsamma eller inte.

Slutligen, tillbaka till Beth Ditto-kollektionen: jag köpte även de mörkblå jeansleggingsen och en svart klänning med knytbälte som lite överraskande visade sig vara i capemodell men som nog kan funka ändå. Tänkte visa på bild, men sedan åkte jag på något äckligt virus och tro mig när jag säger att de scener som utspelat sig i och kring min sjuksäng idag inte är något som jag bör dela med mig av i fotoform på internet. Så en annan dag kanske? De var i alla fall båda väldigt fina.

PS. Ta er gärna tid att beundra den stiliga inredningen i vårt kapprum på jobbet som kan anas på bilden! Originalmöblemang från 1965…

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

It’s gonna be all about riot grrrl Style369

3 kommentarer Add your own

  • 1. thefatandfurious  |  29 september 2010 kl. 21:40

    du är supersnygg i den, verkligen! ångrar så att jag inte köpte den, nåja.

    Svara
  • 2. Anna-Maria  |  30 september 2010 kl. 12:22

    Gud så snyggt! Grämde mig över att den var slutsåld på hemsidan, och beskåda; ett gäng i div. storlekar hade åter kommit in. Snabbare än kvickt åkte kreditkortet fram denna gång.

    Svara
  • 3. hanna  |  30 september 2010 kl. 21:42

    du är bra snygg du alltså! och så rolig. jag älskar att du börjat skriva igen!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

