Slutet goth, allting goth

05 november 2010 at 1:34 5 kommentarer

Jag gillar den här klänningen (blusen, tunikan, whatever it is, jag sorterar i alla fall in den under den mentala rubriken ”för kort för att ha med bara strumpbyxor på jobbet om man inte vill riskera att visa röven när man böjer sig för att ta något från nedre hyllplan”):

 

(Evans, £39)

Frågan är nu bara i vilken utsträckning jag kan komma undan med att ha den på mig utan att se ut som den typen av människa som antingen 1. har långt hår som färgats rödlila, är registrerad på helgon.net och ”är fascinerad av det ockulta” 2. utan att skämmas besöker Twilightconventions och har en inte helt hälsosam vurm för den sjuttonårige indianvarulven eller 3. har bruden i Meatloafs video ”I would do anything for love (but I won’t do that)” som stilförebild, på allvar försöker hävda att det är bekvämt att klä sig i korsett och inreder sitt hem med draperade sammetstyger och kandelabrar.* Kan jag pull it off? Svara gärna ärligt. Jag kommer förmodligen att köpa den i alla fall, men ändå.

*Nu är jag ju inte den som vill döma andra människors livsval, men låt oss lite kortfattat säga att inget av ovanstående alternativ är något jag direkt strävar aktivt efter.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Två snabba anledningar… Det mest spännande som hänt idag…

5 kommentarer Add your own

  • 1. Malin  |  05 november 2010 kl. 9:27

    Tveka inte utan slå till. Själv är jag för lat för att skicka efter (eller skicka tillbaka för att det inte passar) och just nu definitivt för fattig för att bekämpa latheten och skicka efter i alla fall.

    Svara
  • 2. Annan  |  06 november 2010 kl. 17:41

    Å herremingud vad jag vill ha den.

    Svara
  • 3. Evilbunny (japp, det är mitt dopnamn)  |  06 november 2010 kl. 17:41

    Haha, jag skrattade grymt mycket åt din häckling av gothstilen trots att tanterna på mitt jobb frågar om jag är ”gåtare” och jag säkert skulle kunna passera som en. Spot on!😉 Jag tycker att blusen/tunikan/whatever är skitsnygg. Utan rödlila hår, fotsid sammetskjol, fejkade vampyrtänder och ett litet spetsparaply till kan säkert en helt normal person bära upp den utan att bli stämplad som gothare.😉 Buy it!

    Svara
  • 4. Mymmeli  |  01 februari 2011 kl. 10:40

    Hehe, det är jag som är nr 3! *räcker helt ogenerat upp en hand* Men även om du inte tycker jag är vacker, så är du det, och dessutom en hejare på att skriva!🙂

    Svara
  • 5. Lina  |  01 februari 2011 kl. 23:31

    Haha, men jag ironiserar inte över sådant som jag ogillar på riktigt! Jag kan rentav avslöja att flera av de sakerna som beskrivs ovan är sådant som jag själv varit lite småintresserad av i olika stadier av mitt liv…dock inte att det skulle vara bekvämt att bära korsett, så manipulerad blir jag aldrig.😉

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

