Dagens uppgivna men aggressiva reaktion

05 december 2010 at 20:45 5 kommentarer

Alltså, tystnaden som uppstår som ett djupt, svart hål i ens innersta när man tror sig ha hittat ett snyggt plagg på Evans, bara för att sedan läsa produktbeskrivningen och inse att det är besudlat med glittrig jävla lurextråd i guld eller silver.

Varför är tanken på att det finns tjocka kvinnor där ute som inte har ”raffig” eller ”glammig” som sitt estetiska ideal så oerhört jävla svår att ta till sig för de som designar tjockiskläder? VI VILL INTE ALLA SE UT SOM OM EN JÄVLA JULGRAN HAR PROJEKTILSPYTT ÖVER OSS. MAKE IT STOP.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

In the hood Semestertips

5 kommentarer Add your own

  • 1. Anna  |  05 december 2010 kl. 20:58

    Alla designers som hatar att designa för annat än plankor samlas säkert en gång per år och gottar sig i hur många rullar leopardtyg, paljetter och guldtråd de lyckats få med i sina kollektioner. Det kan också vara så att de har design guidelines typ ”Jeans blir så mycket fräsigare med strass” och ”Tält är det nya svarta!

    Svara
  • 2. Annan  |  05 december 2010 kl. 22:23

    Varje vinter faller jag för skogshuggarstilen men har ännu inte kunnat leva ut den eftersom det verkar vara helt. Jävla. Omöjligt att hitta en rutig skjorta i tjockisstorlek utan a) glittertråd eller b) volanger. Det är ju dessutom en helt absurd stilkrock mellan rutig skogshuggarskjorta och raffigt glitter/volang.

    Svara
  • 3. Jenny Wellsten  |  06 december 2010 kl. 14:49

    Du måste skriva detta till någon på Evans för jag skrattade nästan ihjäl mig när jag läste det.
    Idag har jag inhandlat ett par magic jeans på Kapp-Ahl fast ännu inte provat dem samt en styck rutig tunika eftersom när man är tjock så är man så himla rejäl. Jag var inne på Asos och tittade och hittade en fantastisk 60-tals inspirerad klänning med skärp. Som jag inte beställde eftersom jag ska till London om två veckor och inbillar mig att jag kan köpa där. Om jag hittar en ASOS affär.
    Ha det!

    Svara
  • 4. Marie  |  06 december 2010 kl. 19:58

    Jag har precis hittat dein blogg och nästan kissat på mig av skratt. Du är otrolig!
    Jag är helt övertygad om att alla ni korpulentbloggar har gjort ett varaktigt avtryck i vardagen. Aldrig förr har jag sett så många snyggt klädda tjockisar.
    Go for it girl

    Svara
  • 5. Lina  |  07 december 2010 kl. 12:07

    Jag tror att det här oskicket med volanger, strass, applikationer osv på tjockiskläderna kan skyllas på det dåliga utbudet; det tillverkas helt enkelt inte kläder för både vardag, utomhusbruk, inomhusbruk, fest och arbete för oss, utan bara en uppsättning som ska funka närsomhelst, varsomhelst och vara lagom utslätat och anonymt i alla sammanhang. En festklänning är aldrig särskilt festlig utan också PRAKTISK. En flanellskjorta är inte varm och rustig utan också GLAMMIG OCH KVINNLIG, och så vidare (och det enklaste sättet att åstakomma detta verkar vara att ta ett lagom anonymt plagg och beströ det med glitter). Det här ständiga strävandet efter att inte uppröra, inte sticka ut och inte vara helhjärtat gör sedan i sin tur att det allra mesta blir så satans tråkigt och oengagerande. Blä.

    Jenny, ASOS har inga fysiska butiker tyvärr, man måste köpa online. Plussizebutiken med störst utbud i London är Evans vid Marble Arch, kolla in där! Annars finns det plussizelinjer även hos de flesta andra high streetbutikerna, men ofta är tyvärr utbudet dåligt i butikerna (jag tror jag hittade ETT plagg i 22 senaste jag var inne på en Dorothy Perkins, t ex). Men om inte annat så kan man ju kolla modellerna, färgerna osv och sedan beställa på nätet när man kommer hem…

    Och ni säger så snälla saker att jag blir lite rörd, tack så mycket!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

