Semestertips

06 december 2010 at 20:40 2 kommentarer

Om jag inte just nu befann mig i ett pisskallt, insnöat jävla blåshål med havererad lokaltrafik, iförd fula vinterskor (which I do) så hade jag velat vara här:

1. På butiken Re/Dress i New York. Re/Dress är något så fantastiskt som en vintage- /secondhandbutik som bara säljer plussize. Jag antar att det är lätt masochistiskt att följa deras tumblr för allt de säljer och gör är ju helt utom min räckvidd, men jag gör det ändå, för att påminna mig om att det faktiskt finns heta, skärpta tjockisar som lyckas göra bra business av att sälja snygga och originella kläder i tjockisstorlekar. För att spä på ångesten över att man inte bor i NYC ytterligare kan man gå in på deras facebooksida och se bilder från butiken och snygga grejer folk har köpt. Eller till deras twitter där man kan förundras över hur sjukt trevliga och sympatiska de som jobbar där verkar vara. Eller, som sagt, till deras tumblr där man kan förutom att se ännu fler bilder kan läsa meningen ”at some point in the near-ish future our owner Deb is going to launch the online store of your dreams”. Åh herregud, låt det vara sant.

2. På klubben Unskinny Bop i London. Denna klubbkväll är alltså, för det första, döpt efter en låt som varit väldigt viktig för mig under min uppväxt (faktiskt inte på grund av att den handlar om hur gött det är att ligga med tjocka brudar, det finstämda budskapet förstod jag inte förrän något senare, utan för att detta band förkroppsligade allt jag tyckte var hett, snyggt, coolt och musikaliskt tilltalande när jag var 13. Och jag är inte det minsta ironisk, för bevis se denna bild av Baby Korpulent hemma i flickrummet tillsammans med lite god lektyr i form av boken ”Inte som andra döttrar” av Deborah Spungen). Den har även ett plussizevänligt koncept utan att vara ett sådant där äckligt ställe som inte bara är till för tjockisar utan även för ”deras beundrare”, vilka undantagslöst (ja, nu är jag fördomsfull igen, men…) verkar vara sliskiga karlar som inte är det minsta intresserade av obetydligheter som personlighet eller inre kvalitéer så länge det finns cushion for the pushin’. På Unskinny Bop samlas dock tjockisar, queermänniskor och deras vänner (stor skillnad på dem och ”beundrarna”) och dansar till  (citat) only amazing music den tredje lördagen i varje månad. Jag vill dit. Jag vill dit so badly. Titta på  den här videon där arrangörer och gäster tillsammans sjunger karaoke till Le Tigre, så vill ni det också:

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Dagens uppgivna men aggressiva reaktion God Jul!

2 kommentarer Add your own

  • 1. Re/dress « Sarixa  |  06 december 2010 kl. 21:22

    […] skönt inlägg av korpulent idag (nästan lika skönt som den projektilspyende julgranen), som får mig att längta […]

    Svara
  • 2. Tiia  |  12 december 2010 kl. 16:17

    Yay, när åker vi?🙂

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

