2010 revisited

31 december 2010 at 1:53 5 kommentarer

Jag vill redan inledningsvis varna för att det här kommer att bli långt, förmodligen helt ointressant för de som inte hyser ett starkt intresse för mitt händelserika (ähum) liv och till största delen helt ickerelaterat till tjockiskläder (som ju var det den här bloggen skulle handla om), men jag tyckte att det verkade kul att göra en sådan där sammanfattning av året som gått i bilder på sin blogg så jag tänkte göra detsamma.  2010, this is how it went down:

Nyårsafton:
Jag firade, som jag tidigare nämnt, med äcklig mat men fint sällskap på sunkkrogen Tröls. Här antastar jag och mina vänner återigen den uppblåsbara tomten. As you do.

Efter tolvslaget och ett par stabila glas tillverkade jag en egen hårprydnad av en glittrig bordsdekoration. Som synes var jag under ett kort ögonblick övertygad om att the only way is up. Det gick dock snabbt över.

Januari:
Besökte hemstaden och tog mig ner för Gasverksbacken med yviga gester. I övrigt minns jag mest att det var kallt som en häxpatte ute.

Februari:
Jag gjorde min bästa imitation av Sven Melander i Sällskapsresan, komplett med allmän skånsk sunkighet och rejäl stickad kofta (which I love!). Gillar även (läs-)glasögonen som jag dock dessvärre har repat sönder. Och ja, det är lite glest med vettiga bilder från årets början.

Mars:
Alltså, det hände uppenbarligen ingenting i mars. Som sagt…

April:
…våren var inte så jävla händelserik. Men i april var det i alla fall en väldigt förmånlig julekumsrea på Ica Supermarket på Möllan!

Maj:
I maj åkte jag till London och hängde med Daniel, och det var jävligt fint så klart. Här är ett foto från vår super gay night in, komplett med rosévin och regnbågsfärgad fruktsallad.

…och så fick jag se Pavement, världens bästa band någonsin, spela live igen, något som jag egentligen gett upp allt logiskt hopp om för mycket länge sedan. Det kan vara så att jag efteråt satt och darrade på underläppen och inte riktigt kunde greppa vad jag varit med om. Efter att ett antal timmar hade passerat. Eller en och en halv dag. Kanske. Oh, whatever.

PS. Jag köpte en jävla massa skor också.

I maj var det dessutom Lundakarnevalen, vilket var ganska förfärligt, förutom att min kille Rufus var där! I mysbyxor! Den studentikosa fyllepöbeln fattade dock inte, såklart.

Juni:
Jag och Cesse påbörjade vårt ambitiösa glassätarprojekt, där vi jobbade oss igenom (nästan) hela den fantastiska glassmenyn på Pistaschia i Helsingborg. Hårt jobb, men någon måste göra det osv. osv.

Jag firade också midsommar med att hänga med min fina vän Janne och ett antal tyska vintetror på min balkong.

Juli:
Glassprojektet tog en avstickare ( i ordets sanna bemärkelse, två regionbussar och lift sista biten…) till Höganäs där vi intog denna FANTASTISKA måltid. Pannkaksbuffé!

En annan höjdpunkt var resan till det mytomspunna shoppingparadiset Ullared. Det var mitt premiärbesök, och det var sannerligen en upplevelse. Vi såg Maggan och Gittan! Och köpte plastpåsar! Och lyssnade på den här härliga låten uppskattningsvis 50 gånger under bilresan dit och hem! Dessutom såg jag ut som en glad gris.

Augusti:
Besökte Way Out West och det var fint. Här har vi dock inte kommit längre än till busshållplatsen.

Efteråt tvingades jag motvilligt att begrava mina Dr Martens, inköpsår 1995.

Sedan var det helt enligt traditionen dags för MALMÖFESTIVAOLEN. Jag var mer rödkindad än imponerad och hängde helst utanför slaktaren på Möllevångstorget och hans flotta (hepp!) skylt.


September:

Var på bokmässan och imponerades av skitsnygga böcker.

Oktober:
Kunde äntligen börja ha min cape från ASOS, lätt årets bästa plagg.

Klämde in säsongens sista uteserveringsbesök.

Och sedan klippte jag av luggen.

November:
Firade juleskumspremiären (notera Sven Melanderkoftans återkomst)!

Klädde också upp mig i min Umbridgeinspirerade tröja inför HP7-premiären. Tyckte själv att jag var subtil och lagom mogen men samtidigt lite finurlig. Tror dock knappast att någon tog någon större notis om mina ansträngningar bland de tonåriga cosplayersen, om jag ska vara ärlig. Nästa gång blir det Neville Longbottom-tshirten! Ingen skam!

December:
Snösnösnö, överallt äcklig vidrig blöt hal kall jävla snö. Jag HATAR snö. Den här bilden på de SKITFULA skorna som jag har tvingats ha på mig VARJE DAG i VECKOR får symbolisera allt som är fel med vintern. Funderar på en långtidssjukskrivning. Hatarhatarhatarhatarhatar.

Så, 2010 inleddes med glitter i håret och avslutas med ett par fugly skor i fotriktig modell. 2011, bring it on.

PS. Berättade jag att jag köpte en fucking jumpsuit på Evans julrea? Det här kommer att bli spännande…

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

NEWSFLASH NEWSFLASH H&M Inclusive

5 kommentarer Add your own

  • 1. Jenny Wellsten  |  31 december 2010 kl. 17:30

    Älskade din nyårs blogg. På den tiden när jag bloggade gjorde jag detsamma, ibland med bilder ibland utan. Det är roligt om inte annat för sin egen skull!
    Gott Nytt År och hoppas du gör något kul ikväll.
    Ps. Oj, Oj; Oj, så glad jag är att jag hittade din blogg. Jag ser på mig själv på ett helt annat sätt, handlar vackra vackra kläder som jag hittar tack vare din ”köp dina tjockiskläder här” och känner mig helt enkelt kanonsnygg. Stort tack för det gör här. Det betyder så mycket.

    Svara
  • 2. Anna  |  31 december 2010 kl. 18:46

    Klädde också upp mig i min Umbridgeinspirerade tröja inför HP7-premiären. Tyckte själv att jag var subtil och lagom mogen men samtidigt lite finurlig. Tror dock knappast att någon tog någon större notis om mina ansträngningar bland de tonåriga cosplayersen, om jag ska vara ärlig. Nästa gång blir det Neville Longbottom-tshirten! Ingen skam!

    Åh men att man inte förstår en sån subtil gest! Jag ser fram emot rapporteringen i Neville-tröjan, lätt!

    Men du gott nytt på dig, kom ihåg att Hbg kommer alltid vara svinkallt men ha världens bästa glass och att man på ngt sätt alltid återkommer dit. Märkligt!

    Svara
  • 3. Lina  |  04 januari 2011 kl. 17:28

    Jenny: Åh, tack så mycket! Jag blir superglad om folk har nytta av ”Köp dina tjockiskläder här”-avdelningen, ju fler som kräver mer än de svenska kedjornas skitutbud desto bättre! Tusen tack!

    Anna: Nevilletröjan kommer inte utanför hemmets fyra väggar vid överdrivet många tillfällen, men om det någonsin funnits ett SPECIAL OCCASION så är det ju detta (oavsett biosällskapets eventuella åsikter, men de flesta jag känner är ganska överseende/härdade). Självklart kommer det att dokumenteras!
    Kul att se dig igen btw, 2005-bloggare/helsingborgare represent! *fistbump*

    Svara
  • 4. Lina  |  04 januari 2011 kl. 17:30

    …så här ser t-shirten ut för övrigt, very tasteful etc.:

    http://www.amazon.com/Harry-Potter-Womens-T-Shirt-Longbottom/dp/B001UIX78S

    Svara
  • 5. Anna  |  05 januari 2011 kl. 23:12

    Helt underbar! Själv har jag en tröja från threadless med de olika husen som nog bara har en kvälls användningsområde. Biopremiären. Alternativt dagen alla filmer köps i bluray och en mörk helg i oktober spenderas på hogwarts.

    Ja, vi tillhör ju de gamla bitska rävana på nätet. Bara i lite annan version. Men ädnå, samma!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

