H&M Inclusive

23 januari 2011 at 19:58 13 kommentarer

I mars kommer H&M att sälja en ny onlinekollektion i ett större utbud av storlekar! Kollektionen heter Inclusive och går upp till 54 (samt ner till 32, för den som behöver ”inkluderas” på grund av att de är mindre än H&Ms standardkund). Kollektionen består mest av söta festklänningar, och det brukar ju vara det som tjocka brudar i allmänhet saknar mest i klädutbudet, så grattis! Själv är jag ju inte så värst, eh, piffig av mig, men även jag skulle kunna tänka mig den här klänningen, till exempel:

Här finns fler bilder och mer information. I den här bloggen kan man också se lite bilder från kollektionen, bland annat på underkläder i samma tyger som både klänningen ovan och den gula baraxlade klänningen.

Trots att det inte är precis de här kläderna jag personligen längtat mest efter i tjockisutbudet och trots att jag tycker att de kunde ha kostat på sig att gå lika högt upp i storlekarna som BiB (för visst går de upp till 56?) nu när de ändå håller på att ”inkludera” oss tycker jag att det här känns som ett steg i rätt riktning, och förhoppningsvis kan det bli början på något riktigt bra. Jag gissar att H&M provar på det här med att ”inkludera” oss som faller utanför deras normala storleksramar lite på försök eftersom det gäller en begränsad kollektion som bara säljs på nätet, så om inte annat så kan man shoppa stora storlekar för att visa dem att det faktiskt finns en marknad för designade kläder i storlekar över 44. Gör det! Låt oss tömma samtliga lager de har av väldesignade tjockiskläder så att de ser att vi finns och att vi faktiskt inte nöjer oss med tunikor med stretch i urringningen om vi bara får möjlighet att välja något annat!! 10 mars ska det vara dags, om de inte ändrat något sedan Marcellas blogginlägg ovan.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

2010 revisited

13 kommentarer Add your own

  • 1. Anna  |  23 januari 2011 kl. 20:20

    Vill fan ha ALLT.

    Svara
  • 2. Ida  |  23 januari 2011 kl. 22:38

    OK jag känner mig medelålders. Underbart att kollektionen kommer (känner de pressen från asos, månne?) – men måste alla klänningar vara så sjuk korta? Kommer att hänga på låset den 10 mars, dock. Heja initiativet!

    Svara
  • 3. Lina  |  23 januari 2011 kl. 23:27

    Anna: fullt så entustiastisk är ju inte jag…men den blommiga klänningen och kanske koftan är jag sugen på. Eller jag hade varit sugen på koftan om den inte hade varit vit.

    Ida: jag är iofs också medelåkders, men jag håller med! Jag har samma problem med ASOS klänningar, ofta blir de mer som en tunika på mig. Den ”nya kjollängden” i vår ska ju gå under knäet så det är väl bara att hålla ut, om 2-3 år har kanske även den trenden nått tjockishörnan…

    Svara
  • 4. Jenny  |  24 januari 2011 kl. 12:03

    Dessvärre så går H&Ms kläderna numera enbart upp till 54, de tog bort 56an för ett par år sedan.😦

    Svara
  • 5. Lisa  |  24 januari 2011 kl. 17:15

    Är ingen tjockis, men tycker också att kjolarna är lite väl korta, både i den här kollektionen och i affärerna överlag, hade varit mycket snyggare om de gick till knäet! Och jag hade gärna sett en klänning med ärmar. Underkläderna ser fina ut dock!

    Svara
  • 6. Sof  |  27 januari 2011 kl. 9:55

    Även denna storlek 38/40 (fast jag börjar iofs bli lite rund på utvalda ställen) kan tycka att kjolarna är lite väl korta. Kanske är modellerna 1.80, så att vi mer normallånga ser något mer anständiga ut i klänningarna? Tyckte det fanns en hel del fint, men vete fan när jag skulle ha det på mig…ska ju bli sunkmorsa i amningslinne och mysbyxor.😉

    Svara
  • […] hur som haver tag på fler bilder genom  korpulents blogg som i sin tur fått dem från  Marcella Mravecs […]

    Svara
  • 8. Robin  |  14 februari 2011 kl. 16:18

    Härligt att se att HM börjar skärpa till sig. Men dem har en bit till på vägen.

    Härlig blogg!

    Svara
  • 9. jenny  |  06 mars 2011 kl. 20:29

    Men ååååå!!! Nu måste du snart komma med ett nytt inlägg! Jag saknar din vassa penna!

    Svara
    • 10. Lina  |  16 mars 2011 kl. 0:57

      Jag vet att jag är sjukt seg, det har hänt lite saker som gjort att jag inte direkt har varit på topp på sistone, men det kommer! Någon måste ju gnälla över den hemska nya Evanskatalogen, ska samla mig lite först bara…

      xoxo

      Svara
  • 11. anna  |  12 mars 2011 kl. 12:44

    Orelaterat, men: http://www.etsy.com/listing/68782467/golden-girls-nesting-dolls-no-3

    Svara
  • 12. Lisa  |  04 april 2011 kl. 20:25

    Skriv nåt snart snälla Lina!

    Svara
  • 13. sarixa  |  03 januari 2012 kl. 2:02

    Nu har det snart gått ett år sen ditt sista inlägg, och du är saknad. Kollar här regelbundet för att se om det hänt nåt på sistone. Gott nytt år på dig, och hoppas att det blir ett blogg-rikt sådant!🙂

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag återfinns även här

Senaste inläggen

wordpress
visitor

